Νοθεία εκλογών κατά παραγγελία
Ισραηλινή μυστική εταιρεία χειραγωγούσε τις εκλογές παγκοσμίως.

 

Μια ομάδα ισραηλινών εργολάβων είναι υπεύθυνη για τη χειραγώγηση περισσότερων από 30 εκλογών σε όλο τον κόσμο μέσω χάκινγκ, σαμποτάζ και αυτοματοποιημένης παραπληροφόρησης, αποκάλυψε η εφημερίδα Guardian μετά από ενδελεχή έρευνα.

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε νωρίς το πρωί της Τετάρτης, ο Guardian ανέφερε ότι μια ομάδα ισραηλινών συνεργατών έχει εργαστεί υπό τον Ισραηλινό εμπειρογνώμονα ασφαλείας Tal Hanan, έναν 50χρονο πρώην πράκτορα των ειδικών δυνάμεων και διευθύνοντα σύμβουλο της Demomam International, για να χειραγωγήσει τα αποτελέσματα των εκλογών σε δεκάδες χώρες τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

ΠΩΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.

 

ΠΩΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.

Το πρόγραμμα Aims

“Aims”: το λογισμικό προς ενοικίαση που μπορεί να ελέγξει 30.000 ψεύτικα διαδικτυακά προφίλ.

Αποκλειστικό: Η μονάδα παραπληροφόρησης Team Jorge ελέγχει τεράστιο στρατό από άβαταρ με ψεύτικα προφίλ στο Twitter, το Facebook, το Gmail, το Instagram, το Amazon και το Airbnb

Αποκαλύφθηκε: Η ομάδα χάκινγκ και παραπληροφόρησης που παρεμβαίνει στις εκλογές

Με την πρώτη ματιά, ο χρήστης του Twitter “Canaelan” φαίνεται αρκετά συνηθισμένος.

Έχει κάνει tweet για τα πάντα, από το μπάσκετ μέχρι την Taylor Swift, την ποδοσφαιρική ομάδα Tottenham Hotspur μέχρι την τιμή ενός KitKat. Στο προφίλ του εμφανίζεται ένας φιλικός ξανθός άντρας με πηχτή γενειάδα και γυαλιά ο οποίος, όπως αναφέρει, ζει στο Σέφιλντ. Το φόντο: μια κουκουβάγια που κλείνει το μάτι.

Ο Canaelan είναι, στην πραγματικότητα, ένα μη ανθρώπινο bot που συνδέεται με έναν τεράστιο στρατό ψεύτικων προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ελέγχονται από ένα λογισμικό σχεδιασμένο για τη διάδοση της “προπαγάνδας”.

Το Advanced Impact Media Solutions ή Aims, το οποίο ελέγχει περισσότερα από 30.000 ψεύτικα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διάδοση της παραπληροφόρησης σε κλίμακα και με ταχύτητα. Πωλείται από την “Ομάδα Χόρχε”, μια μονάδα πρακτόρων παραπληροφόρησης που εδρεύει στο Ισραήλ.

Ο Tal Hanan, ο οποίος διευθύνει τη μυστική ομάδα χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο “Jorge”, δήλωσε σε μυστικούς δημοσιογράφους ότι πωλούν πρόσβαση στο λογισμικό τους σε ανώνυμες υπηρεσίες πληροφοριών, πολιτικά κόμματα και εταιρικούς πελάτες.

Ένα από αυτά φαίνεται ότι πωλήθηκε σε πελάτη που ήθελε να δυσφημίσει το Γραφείο Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO) του Ηνωμένου Βασιλείου, ένα θεσμοθετημένο όργανο παρακολούθησης.

Στις 18 Οκτωβρίου 2020, το ICO αποφάσισε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να αποκαλύψει σε ποιες εταιρείες ανατέθηκαν συμβάσεις πολλών εκατομμυρίων λιρών για την προμήθεια ΜΑΠ αφού μπήκαν σε μια λωρίδα “VIP” για εταιρείες με πολιτικές διασυνδέσεις. “Αυτό έχει πολιτικά κίνητρα, είναι ξεκάθαρο!” κατήγγειλε ο Canaelan στο Twitter δύο ημέρες αργότερα.

Το σχόλιο αυτό ήταν μέρος μιας χορωδίας αποδοκιμασίας που δημιουργήθηκε από τα bots, τα οποία φάνηκαν εξοργισμένα. “Ο Επίτροπος Πληροφοριών προσπαθεί τα πάντα για να καταστρέψει την κυβέρνηση”, ανέφερε ένα από αυτά, ενώ ένα άλλο χαρακτήρισε την απόφαση ως “πράξη απελπισίας”.

Όλες οι “απαντήσεις” κάτω από αυτό και άλλα tweets ήταν ενωμένες στην οργή τους για την ICO, την οποία περιέγραψαν ως “χάσιμο χρόνου” και “κουτσή”. Καθώς οι απαντήσεις συνεχίζονταν, γίνονταν πιο αιχμηρές, διατυπώνοντας άγριες και ψευδείς κατηγορίες κατά της ICO για δωροδοκίες, διαφθορά και διασυνδέσεις με την ακροδεξιά.

Άλλοι απλώς έδειχναν να μην έχουν καμία σχέση με την επιμονή του ICO για διαφάνεια σχετικά με τις πανδημικές προμήθειες της κυβέρνησης. “Αυτό είναι τόσο τυπικό για το Ηνωμένο Βασίλειο …”, σχολίασε ένας bot, “εστιάζοντας στα λάθος πράγματα”.

Δεν είναι γνωστό ποιος ανέθεσε στην Team Jorge να εξαπολύσει τα bots στην ICO ή γιατί. Ο Hanan δεν απάντησε σε λεπτομερή αιτήματα για σχολιασμό, αλλά δήλωσε: “Για να είμαι ξεκάθαρος, αρνούμαι οποιαδήποτε παράβαση”.

Η εκστρατεία ICO φαίνεται να ήταν σχετικά βραχύβια σε σύγκριση με άλλες σε όλο τον κόσμο που οι δημοσιογράφοι μπόρεσαν να συνδέσουν με το λογισμικό Aims της Team Jorge, το οποίο είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα πρόγραμμα ελέγχου των bot.

Κάθε avatar, σύμφωνα με την επίδειξη που έκανε ο Hanan στους μυστικούς δημοσιογράφους, έχει μια πολύπλευρη ψηφιακή ιστορία.

Το Aims επιτρέπει τη δημιουργία λογαριασμών στο Twitter, το LinkedIn, το Facebook, το Telegram, το Gmail, το Instagram και το YouTube. Ορισμένοι έχουν ακόμη και λογαριασμούς Amazon με πιστωτικές κάρτες, πορτοφόλια bitcoin και λογαριασμούς Airbnb.

Ο Hanan είπε στους μυστικούς δημοσιογράφους ότι τα άβαταρ του μιμούνται την ανθρώπινη συμπεριφορά και οι αναρτήσεις τους τροφοδοτούνται από τεχνητή νοημοσύνη.

Χρησιμοποιώντας τα avatars που συνδέονται με την Aims και αποκαλύφθηκαν από την ομάδα Jorge σε παρουσιάσεις και βίντεο, οι δημοσιογράφοι της Guardian, της Le Monde και του Der Spiegel μπόρεσαν να εντοπίσουν ένα πολύ ευρύτερο δίκτυο 2.000 bots που συνδέονται με την Aims στο Facebook και το Twitter.

Στη συνέχεια εντοπίσαμε τη δραστηριότητά τους σε όλο το διαδίκτυο, εντοπίζοντας τη συμμετοχή τους σε κάτι που φαινόταν να είναι κυρίως εμπορικές διαφορές σε περίπου 20 χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Γερμανία, η Ελβετία, η Ελλάδα, ο Παναμάς, η Σενεγάλη, το Μεξικό, το Μαρόκο, η Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ζιμπάμπουε, η Λευκορωσία και ο Ισημερινός.

Η ανάλυση αποκάλυψε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων bot, με τα ψεύτικα προφίλ των Aims στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εμπλέκονται σε μια διαμάχη στην Καλιφόρνια σχετικά με την πυρηνική ενέργεια, σε μια διαμάχη #MeToo στον Καναδά, σε μια εκστρατεία στη Γαλλία που αφορούσε έναν αξιωματούχο του Κατάρ στον ΟΗΕ και σε μια εκλογική διαδικασία στη Σενεγάλη.

Μία από τις εκστρατείες που υποστηρίχθηκαν από την Aims είχε ως στόχο μια εταιρεία superyacht με έδρα το Μονακό, κατηγορώντας την ότι είχε άμεσες διασυνδέσεις με διάφορους Ρώσους ολιγάρχες που υπόκεινται σε κυρώσεις.

Εντοπίσαμε επίσης γεγονότα του πραγματικού κόσμου που φαινόταν να έχουν σκηνοθετηθεί για να παρέχουν πυρομαχικά που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μια περίπτωση αφορούσε μια ψεύτικη διαμαρτυρία που στήθηκε έξω από τα κεντρικά γραφεία μιας εταιρείας στην Regent Street, στο κεντρικό Λονδίνο.

Τρεις μασκοφόροι ακτιβιστές με καπέλα του μπέιζμπολ, γυαλιά ηλίου και μάσκες κινηματογραφήθηκαν κρατώντας πλακάτ. Μια παρόμοια εκστρατεία διαμαρτυρίας με φυλλάδια στήθηκε κοντά στον Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι, πριν κυκλοφορήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από bots της Aims.

Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε ποιοι ήταν οι πελάτες σε καμία από τις εκστρατείες, ούτε καν ποιος ήταν ο στόχος τους.

Ωστόσο, αυτό που φαίνεται σαφές είναι ότι τα άβαταρ που διακινούν την προπαγάνδα το κάνουν με τη βοήθεια κλεμμένων φωτογραφιών πραγματικών ανθρώπων.

Η φωτογραφία ενός ακτινοβόλου άνδρα στο βιογραφικό του Canaelan στο Twitter, όπως διαπίστωσε ο Guardian, προέρχεται από την πραγματική σελίδα στο Twitter του Tom Van Rooijen, 25 ετών, ενός ανεξάρτητου Ολλανδού δημοσιογράφου που ζει στην Ολλανδία.

Ενημερωμένος για την κλοπή ταυτότητας από τον Guardian, ο Van Rooijen δήλωσε ότι αισθάνθηκε “αρκετά άβολα” βλέποντας το πρόσωπό του δίπλα σε ένα tweet που εκφράζει απόψεις με τις οποίες διαφωνεί. “Δίνω πολλά εργαστήρια σε σχολικές τάξεις σχετικά με τις ειδήσεις, τα μέσα ενημέρωσης, τη δημοσιογραφία και τις ψευδείς ειδήσεις.

Διδάσκω στα παιδιά σε εβδομαδιαία βάση ότι η ταυτότητά τους μπορεί να κλαπεί από ένα bot του Twitter”, δήλωσε. “Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι η δική μου ταυτότητα θα μπορούσε να κλαπεί από ένα bot”.

Ο Van Rooijen είναι πιθανόν να είναι ανάμεσα στα δεκάδες χιλιάδες ανυποψίαστα θύματα των οποίων οι εικόνες έχουν συλλεχθεί από την Team Jorge.

Χρησιμοποιούνται και άλλες τεχνικές για να προσδώσουν αξιοπιστία στα άβαταρ και να αποφύγουν τα συστήματα εντοπισμού bot που έχουν δημιουργήσει οι τεχνολογικές πλατφόρμες.

Ο Hanan δήλωσε ότι τα bots του συνδέονταν με τηλεφωνικούς αριθμούς που είχαν επαληθευτεί με SMS, ενώ ορισμένα είχαν ακόμη και πιστωτικές κάρτες.

Το Aims διαθέτει επίσης διαφορετικές ομάδες avatars με διάφορες εθνικότητες και γλώσσες, με στοιχεία που αποδεικνύουν ότι προωθούσαν αφηγήσεις στα ρωσικά, ισπανικά, γαλλικά και ιαπωνικά.

Όσοι συμμετείχαν στην εκστρατεία της ICO είχαν κάνει να φαίνονται Βρετανοί, κάνοντας retweet ειδησεογραφικών άρθρων από τον Guardian, το BBC, την Daily Mail και την Telegraph.

Έδειξαν ενδιαφέρον για τη βασιλική οικογένεια, το Glastonbury και την απόδοση της Liz Truss ως υπουργού Εξωτερικών, και δημοσίευσαν ανάλαφρα αστεία σχετικά με τον βρετανικό καιρό και το φαγητό, καθώς και γραφικές φωτογραφίες από το Wiltshire και το Yorkshire.

Αυτό το υπόβαθρο παρείχε κάποια αξιοπιστία όταν, αργότερα, άρχισαν ξαφνικά να εκφράζουν απόψεις σχετικά με το Παρατηρητήριο Δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το Twitter αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Meta, ο ιδιοκτήτης του Facebook, κατέβασε αυτή την εβδομάδα τα bots που συνδέονται με το Aims στην πλατφόρμα της, αφού δημοσιογράφοι μοιράστηκαν με την εταιρεία ένα δείγμα των ψεύτικων λογαριασμών.

Την Τρίτη, ένας εκπρόσωπος της Meta συνέδεσε τα bots της Aims με άλλα που συνδέονταν το 2019 με μια άλλη, καταργημένη πλέον ισραηλινή εταιρεία, την οποία απαγόρευσε από την πλατφόρμα.

“Αυτή η τελευταία δραστηριότητα είναι μια προσπάθεια από κάποια από τα ίδια άτομα να επιστρέψουν και τα απομακρύναμε επειδή παραβίαζαν τις πολιτικές μας”, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

“Η τελευταία δραστηριότητα της ομάδας φαίνεται να επικεντρώνεται στη διεξαγωγή ψεύτικων υπογραφών στο διαδίκτυο ή στη διοχέτευση κατασκευασμένων ιστοριών σε κύρια μέσα ενημέρωσης”.

Παρ’ όλη τη φαινομενική τους επιτήδευση, ορισμένα avatars της Aims πρόδιδαν προδότες. Ένα από τα bots του Twitter που συμμετείχαν σε εκστρατείες στο Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τον Canaelan ήταν ο “Alexander”, η εικόνα του προφίλ του οποίου έδειχνε έναν νεαρό άνδρα με σμιλεμένη γενειάδα με λευκό σκούφο. Το φόντο: πορτοκαλί τουλίπες δίπλα σε ένα κεφάτο σλόγκαν “Be happy”.

Και το βιογραφικό του προφίλ του αποτελούνταν από δύο σύντομες προτάσεις που παρέπεμπαν σε ενδιαφέρον για τα ψεύδη – και πώς να τα κάνεις πειστικά: “Η διαφορά μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας; Η μυθοπλασία πρέπει να βγάζει νόημα”.

**********

Για την “Σφαγή”, Δεμερτζής Ιωάννης.
Επικοινωνία.
Τηλ.: +30 2510 600 102

Ηλεκτρονική Διεύθυνση: press@sfagi.gr

Προσωπική ιστοσελίδα :Ιωάννη : Δεμερτζή.

https://www.demertzisi.gr .

Ακολουθήστε την “ΣΦΑΓΗ” και στο κανάλι στο Telegram, για περισσότερη άμεση ενημέρωση. >>> https://t.me/sfagigr

Εάν σας αρέσει η δουλειά μας και θέλετε να μας στηρίξετε οικονομικά, διαβάστε τα παρακάτω.

Για ΔΩΡΕΕΣ – Οικονομική Ενίσχυση της “Σ” sfagi.gr , πατήστε εδώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here